• Om at åbne op igennem meditation
     
     
    Lige meget hvilken slags psykisk arbejde du ønsker at udføre, er det vigtigt at du bliver god til at kontakte din indre stilhed. Uanset om du bestræber dig på at forbedre dine healingsevner, telepati eller clairvoyance, eller hvordan du kan lære at læse auraer eller få kontakt til åndeverdenen. Så er det først og fremmest nødvendigt at lære at meditere.
     
    Skrevet af: © Rikke Marcussen
     
     
    Hvis du aldrig har prøvet at meditere før, tror du måske, at det er en behagelig måde at flygte fra verdenen og dens problemer på. Selv om det fører til indre stilhed og ro, handler medition bestemt ikke kun om at forsvinde ind i en lykkelig tilstand. Det er snarere et effektivt redskab, der hjælper dig til at fokusere på din fysiske væren. Hvad der er lige så vigtig er, at det også sætter dig direkte i forbindelse med den universelle energi eller "prana". - Den livskraft, der gennemstrømmer alting. Dette bevidsthedsplan er netop det, du behøver for at kunne opfylde dine psykiske ambitioner, men det forbedrer også din koncentration og dit liv på mange måder.
    Meditation øger også kreativitet og selvindsigt.
    Jeg vil her beskrive på bedste mulige vis, hvordan du kommer igang med at meditere.
    Denne øvelser nedenfor er er nøglen til fuldstændig afslapning. Den kan vare så kort eller så lang tid, som du ønsker.
     
    1. Arbejd i et stille, rent og opryddeligt rum, hvor du føler dig afslappet.
    du har måske lyst til at sætte noget roligt musik på, så du bedre kan slappe af. Når du føler dig helt rolig, slukker du for musikken og koncentrer dig.
    2. Ret din opmærksomhed mod dit åndedræt og lyt opmærksomt.
    3. Stil ind på din ind og udånding og fokoser let på denne rolige rytme, så du føler dig et med dit åndedræt.
    Tag dig god tid, mens du gør dette. Du er ved at gå ind i en dyb, meditativ tilstand.
    4. Lad dit åndedræt føre dig til din indre ro, "det stille sted indeni" og ånd bevidst den stilhed ud fra dit væsens kerne.
    5. Visualiser dit åndedræt som vand, der stille bevæger sig på en sø...
    vand der bevæger sig i større cirkler, eller som en bølge af lys, der udstråler fra din krop.
    6. Hold bevidst fast ved energien og hold koncentrationen - bliv ikke fristet til at "svæve væk". Efter et stykke tid, (mens du stadig trækker vejret) koncenterer dig om den tanke, at hvert eneste levende væsen ånder. Sig til dig selv "Vi ånder alle i lyset. Lad dig blive helt åben overfor de universelle lyskræfter. Forbliv ved denne øvelse, så længe du har lyst.
    7. Når du er parat, leder du din bevidsthed tilbage til din bevidsthed, tilbage til din fysiske krop (og vær især opmærksom på at holde fødderne på gulvet).
    8. Til sidst ligger du arme og ben over kors, som en måde at slutte på.
     
    Find din indre søgen
    For at finde frem til dit virkelige jeg, må du spørge dig selv: "Hvem er jeg?". Lad dit sind stå ansigt til ansigt med dette. Først vil du tænke på dig selv med henblik på din rolle i livet. Bliv ved med at spørge: "Er dette virkelig mig?" Hvis du bliver ved, vil du til sidst nå frem til kernen af dit sande jeg, som ikke ændre sig.
    Hvis et probelm plager dig, vil den klarhed du opnår igennem meditation, hjælpe dig.
    Forvent ikke svar med det samme, svaret vil dukke op, når du mindst venter det. I mellemtiden vil den meditative energi have vurderet problemet gennem andre sanser.
     
    Veje til meditation
    I mellemtiden vil du måske søge og lede efter den form for meditation der er bedst for netop dig.
    Der er et utal veje til meditations former:
     
  • Igennem åndedrættet

  • Igennem musik

  • Igennem Mantra

  • Og igennem lys
  • Ingen af dem er bedre end andre, de er ganske enkelt alternative muligheder.
    Hvilken vej du end vælger, vil du selv vide, når du er noget frem til den metode, der virker best for netop dig. Den metode der får dig til finde din indre ro og stilhed.
    - Dette er meningen med hele dine "rejse".
  •  

    Til forside